Thursday, May 20, 2010

cHindu celebrates Pak banning computers

cHindu celebrates the 1 day anniversary of Pakistan banning computers. The ban extends to sites like Facebook and Youtube.
Social networking website Facebook has been blocked in Pakistan for the rest of the month following a court order in the wake of protests over an ‘Everybody Draw Mohammad Day' contest.

Paki-lover SV said, no one should bother about Facebook as long as cHindu's website is available.

2 comments:

Insider said...

Eh? Where did u get the "celebrating" bit from?

Chindu said...

  新华网联合国5月18日电(记者顾震球 白洁 王湘江)中国常驻联合国代表团消息灵通人士18日对记者透露,联合国安理会五个常任理事国及德国当天下午在安理会散发关于制裁伊朗问题的决议草案,但这并不意味着在伊朗核问题上外交努力的大门已经关闭。


  这位消息灵通人士说,自美国2月18日在六国首都散发了第四个制裁伊朗的决议草案以来,有关各方从4月初开始在纽约进行了密集磋商,至今大使级磋商共进行了9轮,中国常驻联合国代表李保东与美方代表就伊朗核问题举行的双边磋商达20多轮。经过在谈判中艰苦的讨价还价,各方就决议草案达成了一致,并在美国东部时间18日下午以六国名义在安理会散发该决议草案。


  他说,中国常驻联合国代表团之所以在六国范围内参加协商一致并同意在安理会散发该决议草案,主要基于以下几点考虑:一、中国是一个坚持原则的国家。中国坚定地维护国际核不扩散体系,反对伊朗拥有核武器。与此同时,中方也认为,坚持“双轨”战略,六国关于制裁决议草案的讨论不应影响地区的和平与稳定,也不应影响正常的贸易和国际经济复苏的势头。这是中方从谈判一开始就强调的几点原则。中方认为,上述原则已经在决议案文中有所体现并得到满足,在安理会散发决议草案的有关条件已经成熟。


  二、维护中国的重大利益。中国的重大利益主要体现在伊朗能源、经贸和金融等领域的合法利益。中方认为,不能因为伊朗核问题就惩罚正常的经济贸易,惩罚那些与伊朗保持正常、合法的经济贸易关系的国家。因此,这也是中方一直坚持的原则,经过谈判,这一点也得到了满足,比较好地维护了中国在能源、金融和经贸等领域的重大利益。